راهنمای کامل تکمیل و ثبت ایده/ فناوری

برای ارسال ایده/ فناوری ابتدا بابد عضو سامانه شوید تا نام کاربری و گذرواژه دریافت کنید. سپس با ورود به حساب کاربری خود در سایت (گوشه بالا، سمت چپ) فرم مربوط به ارسال ایدهها را تکمیل و ارسال کنید. ضمنا فایل ورد ایده نیز باید پیوست نهایی باشد.

نکته 1: بهتر است ابتدا ایده/ نوآوری خود را بر اساس این راهنما در فایل ورد مکتوب کنید تا با سرعت و دقت بیشتری از اطلاعات آن برای تکمیل نهایی برگه الکترونیکی استفاده کنید.

ضمنا تا مهلت داوری آثار میتوانید ایده خود را ویرایش یا تکمیل کنید.

نکته 2: بهتر است فرم ناقص ارسال نشود تا خطایی در فرایند ارسال نهایی و داوری رخ ندهد.

به نام خدا

بررسی طرح‌های کارآفرینی

فرم ثبت نوآوری/ فناوری

پرسش‌های عمومی

عنوان نوآوری:

کلیدواژه‌ فارسی:

شرح مختصر نوآوری (بین 150 تا 250 کلمه):

معرفی تیم اصلی و سهم آنها:

ردیف

نام و نام خانوادگی

تحصیلات

تخصص

سوابق

مسئولیت

تمام/پاره وقت

سهم (%)

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسش‌های تخصصی (پاسخ هر سوال را حداکثر در سه جمله شرح دهید؟)

1.     چه ارزشی خلق می کنید؟

2.     چه محصول/ خدمتی حاصل می شود؟

3.     محصول/ خدمت برای چه بازاری تولید می شود؟

4.     این محصول/ خدمت چه مشکلی را حل می کند؟

5.     تاکنون این مشکل به چه روشی حل می‌شد؟

6.     محصول/ خدمت شما چه ارزش منحصر به فردی برای حل این مشکل ارائه می دهد؟

7.     چه مدل قیمت گذاری را برای فروش این محصول/خدمت در نظر گرفته اید؟

8.     مدل های درآمدی ارزش خلق شده به چه صورت است؟

9.     ساختار هزینه محصول/خدمت شما به چه شکلی است؟ (اگر بوم مدل کسب وکار را برای این محصول/خدمت تکمیل کرده‌اید آن را پیوست کنید.)

10.  آیا به محصول یا خدمتیMUP) ) دست یافته‌اید؟

11. اگر محصول/ خدمت شما در مرحله‌ای است که نیاز به سرمایه دارد، میزان سرمایه مورد نیاز و درصد سهام واگذاری را بنویسید؟

 

اینجانب                            به عنوان بنیانگذار/ نماینده‌ی تیم نوآور اذعان می‌دارم که موارد زیر را در نگارش طرح کارآفرینی به طور کامل رعایت کرده‌ و در صورت راهیابی به مرحله‌ی نهایی در طول برگزاری رویداد به آنها وفادار خواهم بود:

  • ارائه ایده‌های نو و اصیل و اجتناب از کپی‌برداری یا سرقت معنوی از دیگران؛
  • احترام به حقوق مالکیت معنوی و قانونی دیگران و رعایت قوانین و مقررات مربوطه؛
  • انجام کار با تمام توان و تلاش و ارزش‌گذاری بر کیفیت و بهره‌وری؛
  • ایجاد فضای مشارکتی و همفکری و از بین بردن رقابت‌های ناسالم و غیراخلاقی؛
  • انتقال دانش و تجربه به دیگران و استفاده از نظرات و بازخوردهای سازنده؛
  • اعتراف به خطاها و نقص‌ها و تلاش برای رفع و جبران آن‌ها؛
  • ایجاد و تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت و پذیرش تغییر و چالش؛
  • احترام به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مختلف و اجتناب از هرگونه تبعیض و تحقیر.

نام و نام خانوادگی بنیانگذار:                                               ایمیل :                                                       

شماره همراه (مکالمه و واتس اپ):                                      تاریخ:

برای دانلود فایل ورد ثبت نام لطفا روی همین پیوند کلیک کنید.

تعریف و توصیف برخی از واژه‌های مهم

نوآوری: نوآوری هر تغییر مثبت معنیدار در پدیدۀ تثبیت شده است. نوآوری باید حتما منجر به محصول یا خدمتی جدید شود. از این منظر میتوان آن را «محصول منحصر به فرد برای بازار» دانست. ایدههای نو مقدمۀ نوآوری هستند. اما نمیتوان آنها را نوآوری دانست، اگر ظرفیت و عمق کافی برای محصول یا خدمت شدن را نداشته باشند.

نکته مهم: صاحبان ایدههای تازه، اما بدون محصول/ خدمت کمینه (Minimum Viable Product/ MVP) میتوانند پرسشهای اختیاری فرم ثبت ایده/ نوآوری را تکمیل نکنند تا در بخش "ایدههای نوآورانه" رویداد قرار گیرندمحصول یا خدمت کمینه/ MVP کوچکترین شکل محصول یا خدمتی است که در فرایندی نوآورانه به تعداد اندکی از مخاطبان عرضه شده است.

شرح مختصر نوآوری: انتظار این است که بدون حواشی یک توصیف کامل و مختصر از محصول یا خدمت عرضه شده به عنوان نوآوری ارائه شود.

جذب سرمایه: منظور از سرمایه پول خود فرد (Own Finance)، کمک‌های خانواده و خیرین به شکل پول یا غیر آن، پول هوشمند یا Smart Money و از این دست است. پس وام و تسهیلات یا نزول کردن پول و ... جزو سرمایه نیست.  سرمایه‌گذار خطرپذیر (Venture Capital) کسی یا نهادی است که پول هوشمند دارد و با درک شرایط نوآوری ارائه‌شده و بدون سوداگری‌های کوتاه‌مدت در آن سرمایه‌گذاری می‌کند. به عبارت دیگر VC در سود و زیان شریک است.

ارزش پیشنهادی: خلق ارزش (Value Creation) مهم‌ترین دستاورد یک نوآوری است. منظور از ارزش خود محصول یا خدمت نیست بلکه اثر مثبتی است که محصول یا خدمت در زندگی مشتری برجای می‌گذارد. برای مثال پوشیدن بعضی برندهای لباس یا استفاده از عطرها ممکن است باعث بالا رفتن اعتماد به نفس صاحب آن شود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به قسمت «وبلاگ» در وبگاه باشگاه نوآفرینی توسکانو به نشانی زیر مراجعه کنید:

http://www.tuskano.ir